Allmänna affärsvillkor på mekavi.se

Mekavi.se administreras och underhålls av:
Mekavi ApS
Bådehavnsgade 12, 1 sal
DK-2450 København SV
Organisations nr.: 1707 5640 (bildat 1993-06-01)
Tel: +45 3538 6320
E-mail: info@mekavi.se

Vänligen läs igenom de allmänna affärsvillkoren (”Allmänna villkor”) noggrant innan du beställer produkter från webbplatsen mekavi.se. Genom att beställa någon av våra produkter accepterar du våra allmänna villkor samt vår användning av cookies.

Du måste ha fyllt 18 år för att handla på webbplatsen – om du är under 18 år måste du ha dina föräldrars tillstånd.

De priser som anges på vår webbsite är dagsaktuella priser inkl. 25 % moms. Pris- och sortimentsjusteringar kan ske när som helst och utan förvarning. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i Sverige där så föreskrivs av EU-regler.
 
Orderbekräftelse
När din beställning genomförts får du en orderbekräftelse från mekavi.se som kvitto på din beställning. De uppgifter som du lämnar till oss när du gör en beställning kommer att användas i samband med efterkrav, betalning och ev. leverans av produkten.
Säker betalning över internet
All kommunikation mellan mekavi.se och din bank sköts av NETS (danska betalkort) och Teller (utländska betalkort) och krypteras via en 128bit SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder att ingen kan få tillgång till den information du lämnar. Ytterligare information finner du hos NETS och Teller.  

Betalkort
Betalning accepteras med följande kort:

       

Betalar du med kreditkort kommer pengarna naturligtvis inte dras från ditt konto förrän varorna skickas eller är klara för avhämtning.  
Mekavi tager forbehold for stavefejl og tastefejl.


Garantier
Naturligtvis har du sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer reglerna som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.


Leveransvillkor
På din orderbekräftelse finns information om förväntad leveranstid. Vänligen observera att den angivna leveranstiden är den förväntade leveranstiden. Vi kan tyvärr inte garantera att leveransen verkligen sker en viss dag. Mekavi kan inte hållas ansvarig för försening av leveranser. För varor som inte finns på lager hos leverantören, kommer leveranstiden bli längre än den angivna på grund av produktionstid eller andra oförutsedda omständigheter.

Transportskador
Vid mottagandet av ditt paket skall du undersöka om försändelsen är synligt transportskadad. Om så är fallet skall du neka att ta emot försändelsen.
Om du vid uppackning upptäcker att försändelsens innehåll är transportskadad, skall du inom 7 dagar anmäla skadan till oss (kom ihåg att dokumentera med bilder av emballaget). Skicka e-post till info@mekavi.se med ordernummer och en beskrivning av skadan. Ordernumret hittar du på din orderbekräftelse eller på fakturan som du fick när du köpte varan.

Ångerrätt
Hos mekavi.se har du alltid rätt att ångra ditt köp inom14 dagar efter det att du mottagit varan. Du behöver bara meddela oss att du ångrar köpet och sedan returnerar du produkten till oss. Ångerrätten gäller 14 dagar efter den dagen då du:
1. mottagit din vara
2. fått sista delen av en leverans, eller den resterande delen i din ägo, då det gäller avtal om leverans av en vara som består av flera delar.
 
Om fristen för ångerrätt infaller på en helgdag, lördag, julafton eller nyårsafton, förlängs fristen till följande vardag.
 
Inom 14 dagar efter det att du mottagit varan skall du meddela oss att du önskar ångra ditt köp. Du ska använda detta standardångerformulär om du önskar ångra ditt köp. Vi accepterar inte returnerade varor som saknar korrekt ifyllt ångerformulär och avtal om returnering. Du kan alltså inte ångra genom att enbart neka att ta emot varan.
 
Returvaror ska returneras till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter du meddelat oss att du önskar ångra ditt köp. Du står själv för kostnaderna för returfrakten. Tänk på att det är du som kund som ansvarar för varan vid varans returnering.

Om Mekavi säljer produkter som är individuellt anpassade till kundens behov, är det viktigt att uppmärksamma att ångerrätten gäller enbart fram till dess att tillverkningen / anpassningen av varan har påbörjats. Vid köp av en specialtillverkad produkt ingås särskilt avtal. Du kommer i sådant fall motta e-post, innehållande ett avtal som du måste godkänna och av vilket det tydligt framgår att din ångerrätt bortfaller samt att en sådan vara inte kan returneras.
 

 



Återbetalning

Återbetalning sker med samma betalsätt som ursprungligen använts. Om du är ansvarig för att värdeminskning av varan har skett, förbehåller vi oss rätten att göra skäligt avdrag på ditt inköpspris. 

Utnyttjar du din ångerrätt sker återbetalning inom högst 14 dagar från den dagen då vi fått din vara retur. 

ALLA varor som skickas retur skall packas ordentligt i oanvänd, oskadad originalförpackning. Detta eftersom varan skall fortsätta till vidare försäljning.

OBSERVERA:
Du kan förlora köpesumman, helt eller delvist, om varans värde har förminskats pga.:
1. du rent faktiskt har tagit varan i bruk
2. den har skadats under tiden du ansvarade för den
3. du har hanterat varan på annat sätt än vad som måtte anses nödvändigt för att fastställa varans art, dess egenskaper och dess funktionalitet
4. du har inte följt de begränsningar i ångerrätten som gäller plombering, varutyp, skadad eller obefintlig originalförpackning mm.


Reklamationsrätt
Reklamationsrätten gäller sådana fel som fanns vid köptillfället. Ett fel har normalt funnits vid köptillfället om det inte beror på att du använt produkten på felaktigt sätt. Vi ger 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Det innebär att du antingen kan få varan reparerat, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på de faktiska omständigheterna.

Hur snabbt måste jag reklamera?
Du måste göra din reklamation inom ”rimlig tid” sedan du upptäckt att din produkt är skadad. Som tumregel anses max. ett par veckor vara rimlig tid. När du återsänder varan ber vi dig att så noggrant som möjligt beskriva problemet, bifoga digitala bilder för att dokumentera felet och skicka det till oss på info@mekavi.se. Vi kommer att ta hand om ditt ärende inom 24 timmar. Om ingen överenskommelse nås kan du föra ärendet till EU-kommissionens online klagoportal. Ärendet lämnas här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader
Vid godkänd reklamation betalar vi naturligtvis dina fraktkostnader om de anses rimliga.

 

Varor returneras till: Mekavi ApS, Bådehavnsgade 12, 1 sal, DK-2450 København SV. Vänligen ange ditt ordernummer.

Kom ihåg att varan alltid måste packas väl i originalemballage. Se till att du får kvitto för försändelsen för att vi skall kunna återbetala dina fraktkostnader.

Presentkort
Presentkort är giltiga i 3 år och kan inte bytas mot kontanter. På eventuellt restbelopp på presentkort får du ett tillgodokvitto.

Sekretesspolicy

Vi har opdateret vores privatlivspolitik som træder i kraft d. 25. maj 2018. I den nye privatlivspolitik fremgår det tydeligt hvilke personoplysninger vi indsamler, hvorfor de indsamles og i hvor lang tid de opbevares. Ligeledes kan du i privatlivspolitikken læse mere om dine rettigheder, hvordan du gør indsigelse eller hvordan du søger indsigt i dine personoplysninger. 

Venligst læs her